السلام عليكم
ده ان بي سي بيرفعك في الدونيشن علي طول,
نخش في الاضافه يامعلم
ادخل علي ملف
حط ده في اي مكان في الاخر كده
ادخل علي ملف
حط الكود ده
ادخل علي المسار ده
ضيف الكود ده
ده ان بي سي بيرفعك في الدونيشن علي طول,
نخش في الاضافه يامعلم
ادخل علي ملف
- الرمز:
- Npcs
حط ده في اي مكان في الاخر كده
- الرمز:
[b][color=Red][size=24] uint input;
if (uint.TryParse(npcRequest.Input, out input))
{
if (input < 3000000)
{
dialog.Text("You need to input more or atleast 3,000,000 CPs");
dialog.Input("Insert amount:", 1, 9);
dialog.Option("No thank you.", 255);
return;
}
if (client.Entity.ConquerPoints >= input)
{
client.NpcCpsInput = input;
dialog.Text("Are you sure you want to donate " + input + " CPs? That means I will donate for you " + (((ulong)input) * 50000ul) + " gold.");
dialog.Option("Yes", 2);
dialog.Option("No thank you.", 255);
}
else
{
dialog.Text("You don't have that much CPs. Try again. \nThe exchange ratio is 1:50000. That means you give me 1 CPs, I donate for you 50000 gold. The minimum amount is 6,000,000 CPs.");
dialog.Input("Insert amount:", 1, 9);
dialog.Option("No thank you.", 255);
}
}
else
{
dialog.Text("Try again. \nThe exchange ratio is 1:50000. That means you give me 1 CPs, I donate for you 50000 gold. The minimum amount is 6,000,000 CPs.");
dialog.Input("Insert amount:", 1, 9);
dialog.Option("No thank you.", 255);
}
break;
}
case 2:
{
if (client.Entity.ConquerPoints >= client.NpcCpsInput && client.NpcCpsInput != 0)
{
client.Entity.ConquerPoints -= client.NpcCpsInput;
Game.ConquerStructures.Nobility.Donate((ulong)client.NpcCpsInput * 50000ul, client);
client.NpcCpsInput = 0;
}
break;
}
}
break;
}
#endregion [/size][/color][/b]
ادخل علي ملف
- الرمز:
- GameClient
حط الكود ده
- الرمز:
- public uint NpcCpsInput;
ادخل علي المسار ده
- الرمز:
- Game.ConquerStructures.Nobility
ضيف الكود ده
- الرمز:
- public static void Donate(ulong silvers, Client.GameClient client)
{
bool newDonator = false;
client.NobilityInformation.Gender = (byte)(client.Entity.Body % 10);
if (client.NobilityInformation.Donation == 0)
newDonator = true;
client.NobilityInformation.Donation += silvers;
if (!Board.ContainsKey(client.Entity.UID) && client.NobilityInformation.Donation == silvers && newDonator)
{
Board.Add(client.Entity.UID, client.NobilityInformation);
try
{
Database.NobilityTable.InsertNobilityInformation(client.NobilityInformation);
}
catch
{
Database.NobilityTable.UpdateNobilityInformation(client.NobilityInformation);
}
}
else
{
Database.NobilityTable.UpdateNobilityInformation(client.NobilityInformation);
}
Sort(client.Entity.UID);
}
0 التعليقات:
إرسال تعليق